کارهای قبل از به دنیا آمدن نوزاد که باید انجام بدهید.

pregnant-mom-get-ready

به اشتراک گذاری این مطلب

اگر در حال انتظار برای به دنیا آمدن نوزاد خود هستید و به خصوص اگر پدر و مادری با اولین تجربه بچه دار شدن هستید، نیاز به یک مشاوره برای کارهای قبل از به دنیا آمدن نوزاد دارید که باید انجام بدهید.

اینترنت پر از فروشگاه های آنلاین است. شما احتمالاً تا الان لیست های خرید خود را تا حد ممکن آماده کرده اید و در حال حاضر نیاز به تهیه لیست کارها دارید، خب ما در این مورد به شما کمک می کنیم.

شما نیاز به راهنمایی در مورد آماده سازی مکانی برای خوابیدن کودک تا برنامه ریزی یک آخر هفته آرام برای دور شدن از فضای نامناسب و ایجاد آمادگی ذهنی برای زایمان دارید.

مواردی که باید در نظر بگیرید

یک سوال خیلی تکراری و خسته کننده ممکن است از شما پرسیده شود: آیا برنامه تولدی دارید؟ مهم است تا به یاد داشته باشید که روش های مختلفی برای زایمان وجود دارد، و این سوال لزوما به این معنی نیست که یکی از آنها بهتر از دیگری است، بلکه پاسخ مناسب این است که کدام مورد برای شما بهتر است.


مدیریت انتظارات

البته، فکر کردن در مورد چه کارهایی را انجام دهید که روز زایمان کمترین دردسر را داشته باشید، خیلی مفید است. شما ممکن است در نظر داشته باشید که چه نوع کارهایی را قبل، حین و بعد از تولد انجام دهید و یا چه مسائلی هست که نمی خواهید اتفاق افتد.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که وقتی زمان زایمان فرا می رسد، ممکن است شرایط پیش بینی نشده اتفاق افتد و لازم باشد با توجه به شرایط پیش بروید و در مقابل توصیه های پزشک خود تسلیم شوید. مطمئناً می توانید انتظاراتی داشته باشید، اما اگر در روز زایمان همه چیز طبق برنامه پیش نرود، باز هم مشکلی هم نیست. فقط فراموش نکنید که چمدان بیمارستان را بسته بندی کنید!

ساده ترین راه برای اطمینان از بررسی همه موارد ضروری در لیست کارهای قبل از تولد کودک این است که به صورت ذهنی در چند روز اول تولد نوزاد خود، قدم بزنید و در لحظه های آن زندگی کنید.

صندلی ماشین

پس از ترخیص از بیمارستان، باید کودک خود را به خانه بیاورید. استفاده از کریر برای نوزادان بهترین وسیله قابل استفاده برای نگهداری آنها در خودرو است. دقت کنید که قبل از فرا رسیدن روز زایمان کریر نوزاد خود را روی صندلی نصب کنید تا اگر مشکلی داشتید، راه حل نصب صحیح آن را از یک تکنسین این کاره فرا بگیرید!

تخت یا گهواره

در مرحله بعدی، شما باید مکانی امن برای خواب کودک خود فراهم کنید. صادقانه بگوییم، کودک شما در روزهای ابتدایی احتمالاً در آغوش، روی سینه مادر، روی صندلی ماشین و به معنای واقعی کلمه در هرجای دیگری، چرت می زند.

با این حال ، طبق توصیه آکادمی اطفال آمریکا ، امن ترین مکان برای خواب کودک شما روی یک سطح صاف مانند تخت یا گهواره است. شما به یک مهد کودک کاملاً مبله و کامل نیاز ندارید، اما قطعاً به یک تخت کودک یا گهواره امن نیاز دارید.

متخصص اطفال

یکی از مهمترین کارهای قبل از به دنیا آمدن نوزاد، هماهنگی و انتخاب پزشک اطفال است.

به فاصله کوتاهی پس از ترخیص کودک خود از بیمارستان (معمولاً ظرف 48 ساعت)، باید او را به ملاقات پزشک متخصص اطفال ببرید. قبل از این زمان، انتخاب یک متخصص اطفال و گفتن تاریخ موعد تولد به آنها مفید است تا آنها پس از تولد انتظار تماس شما را داشته باشند. همچنین اگر خانواده شما برنامه بیمه تکمیلی درمانی دارید، حتماً قبل از تولد، فرزند خود را به لیست بیمه اضافه کنید.

همچنین ممکن است با یکی از شایع ترین بیماری های نوزاد که بلافاصله بعد از تولد رخ می دهد، یعنی زردی نوزاد مواجه شوید.


پیشنهاد می کنیم از هم اکنون شماره تلفن نی‌نی یلو را برای تهیه دستگاه فتوتراپی در هنگام زردی احتمالی نوزاد، در گوشی خود و همسرتان ذخیره کنید تا در شلوغی پس از تولد، گرفتار نشوید.

اطلاعات تماس نی‌نی یلو

شیردهی

بهتر است ذهنیت خود را در مورد نحوه تغذیه کودک در صورت تغذیه با شیر مادر یا تغذیه با بطری (یا ترکیبی از این دو مورد!) آزاد نگه دارید.

در صورت امکان ، بهتر است شرکت در یک کلاس شیردهی را در نظر بگیرید که تا جایی که ممکن است آماده باشید. بسیاری از کلاسها در محیطهای اجتماعی و بیمارستانهای محلی برگزار می شود.

لیست وسایل بچه

خوب است که لیست وسایل بچه را مینیمالیستی نگه دارید. می توانید در برابر تمایل به خرید هرچه در محصولات کودک است مقاومت کنید و فقط به نیازهای اساسی خود پایبند باشید.

لیست وسایلی که باید برای نوزاد پیش از زایمان تهیه کنید.

حتی ممکن است هنوز نخواهید کالسکه بخرید ، مخصوصاً اگر پیش بینی نمی کنید که با نوزاد تازه متولد شده سفرهای زیادی داشته باشید.

قبل از آمدن کودک ، این لیست موارد برای شروع کار بسیار مفید خواهد بود:

  • سرهمی نوزاد، ست نوزادی و کلاه سایز صفر برای نوزاد
  • پارچه خشک کن نوزاد (کهنه نوزاد)، پارچه آروغ گیری و دو الی چهار پتوی کودک
  • پوشک به اندازه کافی و دستمال مرطوب بچه برای پوست حساس
    یک تا دو بطری شیشه شیر و یک قوطی شیر خشک (البته بهتر است از اینها استفاده نکنید، فقط محض اطمینان داشته باشید)
  • لوازم اولیه بهداشتی مانند دماسنج نوزاد ، سرنگ لامپی (جهت آسپیراسیون مخاط و مایع از بینی نوزاد) و صابون کودک
  • لوازم شیردهی مانند پد های سینه، شیر دوش و بالشت شیردهی

درباره کار خود تصمیم بگیرید

اگر هنوز این کار را نکرده اید ، تصمیم گیری در مورد زندگی کاری قبل از آمدن کودک مفید خواهد بود. آیا شما از مرخصی زایمان استفاده می کنید؟ آیا در مورد برنامه های مراقبت از کودک تصمیم گرفته اید؟ چه کسی موارد اضطراری مراقبت از کودک را وقتی سرکار هستید، مدیریت می کند؟ همسرتان یا مادرتان؟ هرچه بیشتر در نظر بگیرید که به محض آمدن کودک، روال زندگی شما چگونه خواهد بود، احتمالاً پس از ورود کودک احساس آمادگی ذهنی بیشتری خواهید داشت.

ملاحظات اضافی

شما موارد ضروری را در نظر گرفته اید و تا جای ممکن کارهای قبل از به دنیا آمدن نوزاد را لیست کرده اید، اما زندگی شما در آستانه تغییر بسیار بزرگی قرار دارد! اگر می توانید ، فکر بدی نیست که از این چند هفته و چند ماه قبل از به دنیا آمدن کودک برای لذت بردن از بخش های از زندگی که وقتی تبدیل به والدین بشوید، دیگر وجود نخواهند داشت، استفاده کنید و همچنین از نظر روحی و جسمی خود را آرام کنید تا برای یک تولد مناسب آماده شوید.

شما می توانید این بخش را به عنوان لیست قبل از کودک تصور کنید. نیازی نیست یک تن وقت یا پول خرج کنید. فقط دریابید که لحظات کمی که می توانید در طول روز به خودتان اختصاص دهید، در آینده کمتر خواهند شد، پس از آنها استفاده کنید.

زمان شخصی

تخصیص زمانی (حتی فقط یک آخر هفته) به خود به همراه شریک زندگی تان یا با یکی از اعضای نزدیک خانواده یا دوستتان می تواند معنی دار باشد. شما می توانید برخی از لذت های خوب مانند تماشای فیلم های مورد علاقه تان و یا رفتن به ساحل را تجربه کنید.

این زمانی است که مجبور نیستید برنامه خواب نوزادان، شیردهی شبانه روزی و هزینه های نگهداری از نوزاد را در نظر بگیرید. در این زمان لذت بردن از مواردی که گفته شد، آسان تر است.

مراقب خودت باش

نیاز به معاینه دندانپزشکی دارید؟ معاینه پوست؟ مانیکور یا پدیکور؟ پس از زایمان وقت زیادی برای کارهای اینچنینی نخواهید داشت ، خصوصاً در روزهای ابتدایی. بنابراین سعی کنید آنچه اکنون می توانید انجام دهید را انجام دهید.

خانه خود را آماده کنید

به محض آمدن کودک به خانه، ممکن است آنقدر خسته باشید که نمی توانید زیاد آشپزی یا نظافت کنید یا حتی کارهای کوچک مثل پرداخت قبض یا خرید را انجام دهید.

ممکن است بخواهید سه ماهه آخر زندگی خود را با سهولت تمیز کردن خانه، تهیه و نگهداری وعده های غذایی مناسب برای فریزر ، شستن تمام لباس های کودک، تمیز کردن تختخواب، پیش پرداخت هزینه های قبض، پیش خرید مواد غذایی یا مواردی شبیه به آن بگذرانید که در آینده و پس از به دنیا آمدن بچه، زندگی مرتب تر و راحت تری داشته باشید.

کلمه ای از نی‌نی یلو

به دنیا آمدن کودک یعنی دریایی از عواطف و در عین حال کوهی از کارها و شاید مشکلات که باید برای آنها آماده شوید.

در این دوران عصبی می شوید، هیجان زده می شوید، می ترسید و بارها به وجد می آیید. همه اینها کاملاً طبیعی هست.

اما چیزی که خیلی به شما کمک می کند، این است که تا حد امکان آماده باشید، یاد بگیرید که چه چیزهایی برای اکنون و آینده شما و فرزندتان مفید است و از تجربه دیگران برای شناخت چیزهایی که به زودی با آنها آشنا می شوید، استفاده کنید.

از خود مراقبت کنید و این را نیز بدانید که همه چیز طبق برنامه ریزی پیش نمی رود و ممکن است همه چیز پیچیده یا عوض شود، پس یاد بگیرید که در اینصورت نیز سخت نگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *