چرا اگر چهره نوزاد باب میل شما نیست، نباید وحشت کنید؟

چهره نوزاد تازه متولد شده

به اشتراک گذاری این مطلب

پس از نه ماه انتظار ، سرانجام با نوزاد تازه متولد شده خود ملاقات کرده اید! این زمانی است که شما دنبال میراث خانوادگی خود در چهره و اندام نوزاد خود هستید. مواردی نظیر رنگ چشم، چانه، بینی، خال، رنگ مو و غیره. لذت بردن از این موارد وصف ناپذیر است، اما در برخی موارد چهره نوزاد آن چیزی نیست که شما می پنداشته اید. در این مقاله میخواهیم بگوییم چرا اگر چهره نوزاد باب میل شما نیست، نباید وحشت کنید؟

شاید پیش خود فکر کنید که جدیدترین عضو خانواده شما آنچنان که انتظار داشتید شایان ستایش نیست، اما بدانید که نیازی به عذاب وجدان نیست. بدیهی است که چهره نوزاد شما عشق شما به او را تغییر نخواهد داد. اما اگر از خود می پرسید که آیا طبیعی است که احساس کنید نوزاد تازه متولد شده شما کاندید مدل شدن کودک نیست، پاسخ مثبت است! تعدادی از عوامل در شکل گیری نوزاد تأثیر می گذارند و بسیاری از آنها با رشد کودک شما به سرعت تغییر می کنند. در اینجا دلیل آن است که اگر کودک شما از نظر جسمی و ظاهری کاملاً کانون توجه نیست، نیازی به وحشت نیست.

عواملی که در شکل گیری نوزاد تأثیر می گذارد 

واقعیت این است که اکثر نوزادان به اندازه بی نظیر تبلیغاتی که در اینستاگرام می شود و عکس هایی که در شبکه هایی نظیر آن از نوزادان منتشر میشود «گوگولی» نیستند! بنابراین بیایید بپرسیم که چه چیزی باعث می شود که برخی از نوزادان با پوستی بکر و گونه هایی کاملا چاق متولد شوند در حالی که برخی دیگر کمی متفاوت به نظر می رسند؟

“بسیاری از عوامل هستند که می تواند به ظاهر یک نوزاد در بدو تولد شکل بدهند، در مورد خصوصیات کلی بدن مانند پوست ، چشم و رنگ مو ، ژنتیک مهمترین عامل است.” 

دکتر Nazia Sherif / متخصص اطفال

مسلماً ، ترکیب ژنتیکی کودک شما تغییری نخواهد کرد، اما این تنها عامل تعیین کننده ظاهر او نیست. دکتر Sherif همچنین میگوید:

نحوه قرارگیری کودک در رحم همچنین می تواند در ظاهر برخی از اعضای بدن او تأثیر بگذارد. به عنوان مثال اگر صورت فرزند شما به دیواره رحم فشار داده شده باشد، ممکن است به نظر برسد که در یک مسابقه بوکس کتک خورده است و صورتش پخ شده است.

سایر تأثیرات در ظاهر نوزاد

به همین ترتیب ، سایر تأثیرات می تواند ظاهر پوست کودک را هنگام تولد تغییر دهد. تجمع مایعات در رحم می تواند باعث شود صورت کودک شما بلافاصله پس از تولد پف کند. علائم زایمان و لکه های تغییر رنگ پوست ممکن است به ویژه در روزهای اول زندگی کودک روشن یا برجسته باشد. و اگر بیلی روبین زیادی در خون ساخته شده است، ممکن است موجب زردی یا یرقان در نوزاد شما شود.

اگر چنین شد بدانید و نیاز به اجاره دستگاه زردی نوزاد پیدا کردید، با نی‌نی یلو تماس بگیرید 😉

شکل سر یکی دیگر از نگرانی های رایج والدین نوزادان است. نحوه زایمان می تواند به طور موقت بر روی شکل جمجمه کودک شما تأثیر بگذارد. زایمان واژینال اغلب به شکل کلاسیک “مخروطی” یا سایر حالت های ناصاف منجر می شود. بسته به مداخلات مورد نیاز در بدو تولد ، کودک شما حتی ممکن است توده های سر (معروف به caput succedaneum ) داشته باشد.

در همین حال ، برخی از نوزادان تازه متولد شده می توانند به طور شگفت انگیزی موهایی داشته باشند. Lanugo یا کرک جنین، موهای مبهمی هستند که بسیاری از نوزادان در بدو تولد با آنها روبرو هستند و می تواند برای والدینی که احتمالاً انتظار داشتن پوست “صاف” برای نوزاد خود داشته اند، تعجب آور باشد.

کارهای عجیب و غریب که بچه ها انجام می دهند

علاوه بر چهره نوزاد به هنگام تولد، نوزادان اکثراً سنگر دفاع از آدام و رسوم خانوادگی شما نیستند. اگر عادت به دورهمی های بزرگسالانه زیاد دارید، برخی از رفتارهای کودک شما ممکن است بسیار عجیب باشد.

نوزادان ممکن است هنگام یادگیری تمرکز ، از کمترین سر و صدا به واکنش درآیند و صداهای عجیب و غریبی از غرغره تا آروغ زدن ایجاد کنند و یا با چشم های ضربدری نگاه کنند و البته، همیشه چیزهایی وجود دارد که آنها بیرون میدهند، مانند مایعات بدن چون آبریزش، مدفوع و ادرار به مقدار زیادی همیشه همراه کودک شما هستند.

اگرچه برخی از رفتارها و دفع های جسمی کودک شما ممکن است خسته کننده باشد – و چیزی نباشد که شما انتظارش را دارید – اما لازم به یادآوری است که اینها از نظر بدن و مغز کوچک و در حال رشد او، کاملاً منتطقی است. از او مانند یک بچه هفت ساله انتظار نداشته باشید!

مراحل تغییر چهره نوزاد در سال اول

مسلماً، کودکان در سال اول زندگی بیش از هر دوره 12 ماهه دیگر زندگی تغییر می کنند. اگر نگران چهره کودک خود و یا دیگر موارد ظاهری او هستید، مدتی منتظر بمانید. می توانید در مدت زمان نسبتاً کوتاهی انتظار تغییرات چشمگیری را داشته باشید.

وزن نوزاد

یک نکته مهم این است که بچه ها در طول سال اول زندگی خود وزن زیادی می گیرند و به طور معمول وزن تولد خود را پنج تا شش ماه دو برابر می کنند و در طی یک سال آن را سه برابر می کنند. این افزایش سریع وزن می تواند به طور قابل توجهی ظاهر آنها را تغییر دهد ، قاب چهره کودک شما را پر کند و چربی زیادی زیر پوست آنها بیاندازد.

کبودی صورت و توده های سر و شکل جمجمه نوزاد

تغییرات دیگر حتی سریعتر اتفاق می افتد. کبودی صورت کودک شما که ناشی از قرارگیری در رحم تنگ است باید طی چند روز پس از تولد محو شود و شکل غیر معمول سر و آن توده های سر نیز ممکن است در چند روز اول زندگی برطرف شود. اگر کودک شما دارای فرم سر صاف یا ناهموار است، قرارگیری صحیح او می تواند به گرد شدن شکل جمجمه کمک کند. (با این حال، اگر نگرانی در مورد فرم سر کودک دارید یا فکر می کنید که ممکن است برای اصلاح فرم سر به کلاه ایمنی نیاز داشته باشد، با پزشک متخصص اطفال خود صحبت کنید.)

کُرک ها

لانگو نیز خیلی طول نمی کشد که بیفتد. با گذشت چند هفته از زندگی کودک شما ، این موهای ظریف و مبهم باید شروع به جایگزینی با موهای طبیعی بدن دوران کودکی بنام موهای ولوس کنند. در همین حال، موهای سر آنها نیز شروع به پر شدن می کند.

رنگ پوست نوزاد

حتی خیلی وقت ها مدت زمان زیادی پس از تولد نیز نیاز نیست تا رنگ پوست تغییر کند. دکتر Sherif می گوید: “پس از تولد نوزاد ، بدن او شروع به ترشح ملانین می کند.” “این ماده رنگ پوست آنها را در چند ماه اول زندگی تعیین می کند.” پوست زردرنگ ناشی از زردی نوزاد به احتمال زیاد حتی سریعتر محو می شود ، معمولاً طی یک تا دو هفته پس از تولد. و طبق آکادمی اطفال آمریکا ، علائم عروقی زایمان (نوع صورتی یا قرمز تخت) معمولاً به دلیل نوپایی کودک خود به خود از بین می روند.

رنگ چشم نوزاد

رنگ چشم نیز ممکن است مدتی طول بکشد تا کاملاً رشد کند. Sherif میگوید: “ممکن است تغییر رنگ چشم ، به ویژه در نوزادان چشم خاکستری یا چشم آبی، از حدود 6 ماهگی شروع شود و رسیدن به رنگ نهایی ممکن است چند سال طول بکشد.”

چند کلمه ای از نی‌نی یلو در مورد تغییر چهره نوزاد

طیف وسیعی از موارد طبیعی در ظاهر نوزادان وجود دارد و نوزادان ماه به ماه بی اندازه تغییر می کنند. در عرض چند سال ، شما به سختی می توانید کودک کوچک را که اکنون در آغوش خود گرفته اید تشخیص دهید. و در پایان، چهره آنها مهمترین چیز در زندگی نیست. اگر در مورد ظاهر کودک خود ناراحت هستید با پزشک خود صحبت کنید و یا حتی بهتر از آن با یک روانشناس صحبت کنید.

اما در همین حال بدانید که لذت‌های جدید و گرانبهایی به خانواده شما اضافه شده است و شما نیز باید به پاسداشت این نعمت ها، لذت های دیگری را برای نوزاد خود خلق کنید.

نی‌نی یلو مرجع استاندارد اجاره دستگاه زردی نوزاد می باشد. بنابراین اگر نوزاد شما نیاز به فتوتراپی در منزل داشت، حتماً با ما تماس بگیرید.

دستگاه استاندارد ضامن سلامتی نوزاد شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *