بر اساس مطالعات زنان باردار داری کرونا معمولا بچه های سالم به دنیا می آورند.

بارداری و کرونا

به اشتراک گذاری این مطلب

یک مطالعه نشان داده است که نوزادانی که از زنان باردار داری کرونا متولد میشوند ، در سنین 6 تا 8 هفتگی سالم و سلامت هستند.

این مطالعه البته محدودیت هایی هم داشت ، از جمله عدم تنوع در شرکت کنندگان.  بنابراین تحقیقات بیشتری لازم است.

و باید توجه داشت که به هر صورت سالم ماندن در دوران بارداری و اقدامات احتیاطی کووید-19 می تواند احتمال ابتلا به بیماری در مادران آینده را کاهش دهد.

در صورت مثبت بودن آزمایش COVID-19 در دوران بارداری برای کودک شما چه اتفاقی می افتد؟ برای اکثر موارد همه گیری، پاسخ ناشناخته باقی مانده است که این خود مادران را نگران این مسئله میکند که بالاخره تشخیص ها برای بارداری آنان چه می گویند و چه معنی خاصی دارند؟

اما این خانواده های منتظر می توانند پس از شنیدن نتیجه تحقیقات اخیر دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو، که نشان داده است زنان باردار داری کرونا معمولا بچه های سالم به دنیا می آورند و کودکان در سنین 6 تا 8 هفتگی سالم و سلامت هستند، نفس راحتی بکشند.

در حالی که تحقیقات هنوز در حال انجام است ، این یافته های اولیه چشم انداز خوش بینانه ای برای خانواده های در انتظار نوزاد و در عین حال تحت تأثیر ویروس کووید-19 ارائه می دهد.

نی‌نی یِلو ارائه دهنده خدمات سلامت نوزادان، به خصوص دستگاه های فتوتراپی می باشد. اگر قصد اجاره دستگاه زردی نوزاد برای درمان زردی در منزل را دارید، با ما تماس بگیرید.

سلامت نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به کووید-19

مجله Clinical Infective Diseases به تازگی اولین گزارش از ایالات متحده را منتشر کرده است که نتایج سلامتی نوزادان متولد شده از مادران مبتلا به کووید-19 تا زمان رسیدن به 6 تا 8 هفتگی را بررسی می کند.

این مطالعه فعلا 263 نوزاد از سراسر کشور را دنبال کرده است، نوزادانی که مادران آنها در ثبت نتایج بارداریِ همراه با کرونا ویروس شرکت می کنند،  در واقع یک مطالعه در حال انجام بر روی زنان بارداری که آزمایش کووید-19 آنان مثبت است یا مشکوک به داشتن آن هستند. این مطالعه PRIORITY نام گرفته است.

محققان داده های مادران را از طریق تلفن، ایمیل و پیام کوتاه هنگام ثبت نام در مطالعه و همچنین درست پس از زایمان و شش تا هشت هفته پس از زایمان جمع آوری کرده اند. آنها همچنین برخی از اطلاعات مادران را از طریق نتایج آزمایش SARS-CoV-2 و سوابق پزشکی نوزادان تأیید کرده اند.

یافته ها نشان داد که زایمان زودرس و مسائل تنفسی در نوزادان از 179 مادری که آزمایش کووید-19 آنها در دوران بارداری مثبت بود و 84 مادری که آزمایش آنها منفی بود ، تفاوتی نداشت.

نوزادانی که آزمایش کرونای آنها مثبت بود

فقط دو نوزاد (1.1٪) که از مادران مبتلا به کووید-19 متولد شده اند از نظر آزمایش بیماری مثبت بودند. ولی به لحاظ سلامتی 1 نفر از آنها هیچ مشکلی نداشت. مورد دوم بسیار زودرس متولد شد و دارای مشکلات خفیف سلامتی (به عنوان مثال کم خونی) بود، اما نویسندگان اظهار داشته اند که مسائل مربوط به نوزاد معمولاً در نوزادانی است که در هفته 26 به دنیا می آیند. هیچ یک از نوزادان در دوره پیگیری نیازی به بستری مجدد نداشتند.

در میان زنان باردار داری کرونا (آزمایش مثبت Covid-19)، کسانی که در دو هفته آخر بارداری تشخیص داده شده بودند احتمال زایمان زودرس داشتند. نوزادان آنها نیز بیشتر احتمال داشت که در بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) بستری شوند، اما این نوزادان معمولاً بین 6 تا 8 هفتگی کامل می شدند. محققان گزارش کرده اند که هیچ یک از نوزادان در این مطالعه ذات الریه یا عفونت دستگاه تنفسی تحتانی نداشتند.

بسیار اطمینان بخش است که نوزادانی که از مادران مبتلا به کووید-19 متولد می شوند در مقایسه با مادرانی که کووید-19 ندارند در تمامی مقایسه های معنی دار یکسان هستند.

اما این حرف ها چه مفهومی برای شما خواهد داشت؟

گرچه موضوع تولد در دوران کرونا می تواند این  احساس را به شما منتقل کند که زمان ترسناکی برای استقبال از یک عضو جدید در خانواده است، اما این مطالعه  اطمینان می دهد که بیشتر نوزادان چند هفته پس از تولد همچنان سالم هستند، حتی اگر مادر آنها در اواخر بارداری خود به کووید-19  مبتلا باشد.

در سطح گسترده تر، درک اینکه چه کسی بیشتر در معرض کووید-19 قرار دارد می تواند به پزشکان کمک کند تا اقدامات پیشگیری را استراتژیک کرده و منابع محدود موجود مانند آزمایش و درمان را به سمت افراد نیازمند هدایت کنند. هرچه درک بیشتری از این ویروس داشته باشیم ، برای جلوگیری از شیوع مجهز تر خواهیم  بود.

محدودیت های تحقیق

در حالی که این مطالعه چشم انداز خوش بینانه ای را برای نوزادان در این همه گیری ارائه می دهد، اما محدودیت هایی هم دارد که ممکن است نیاز به بررسی بیشتر داشته باشند. نویسندگان می گویند که در زمان مطالعه آزمایش نوزادان برای کووید-19 ناقص بود ،بدین ترتیب فقط از داده های موجود تا 22 ژوئن 2020 استفاده می کرد.

بارداری و کرنا

ترکیب جمعیتی شرکت کنندگان در آزمایش هم شامل بسیاری از مادران سفید پوست و تعداد اندکی از مادران سیاه پوست و لاتین بود که این خود می تواند نتایج را منحرف کند.  از آنجا که به دلیل ادامه سیستماتیک نابرابری های حوزه سلامت و اجتماعی ، افراد رنگین پوست به طور نامتناسبی تحت تأثیر کووید-19 قرار گرفته اند، دانشمندان ممکن است نتوانند نتایج این تحقیق را به طور کلی به همه مردم تعمیم دهند ،

فلیس گرش بنیانگذار و مدیر گروه پزشکی یکپارچه ایروین در کالیفرنیا ، توضیح می دهد: “آنها تعداد زیادی از اسپانیایی تبارها و سیاه پوستان را در این مطالعه وارد نکردند ، حال اینکه متأسفانه نتایج این گروهها بیشتر است.” نویسنده کتاب  < PCOS SOS پیگیری سریع باروری >  اضافه می کند ، “آنها گروه های با بیشترین میزان خطر هستند.”

محققان PRIORITY  در حال کار بر روی جذب افراد از این گروه های کم نماینده و تعامل با جوامعی هستند که توسط ویروس کرونا بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته اند تا تنوع مطالعه را بهبود بخشد.

زمان ابتلا به کرونا در بارداری

در نهایت به گفته دکتر بناروخ اکثر تولدهای ارزیابی شده در این مطالعه مربوط به ابتلاهای کووید-19 در سه ماهه سوم بارداری بوده است، و این بدان معنی است که ما هنوز نمی فهمیم که اگر خانم بارداری ویروس را زودتر و در مراحل آسیب پذیر تر بارداری خود دریافت کند، چه اتفاقی برای کودک می افتد.

اگر کووید ، مثلاً بر رشد مغز یا قلب در رحم تأثیر بگذارد ، ممکن است این تغییرات در این مطالعه بررسی نشوند. این تغییرات در اوایل بارداری اتفاق می افتد … و من دوست دارم اطلاعات جمع آوری شده ی زنان باردار دارای کووید-19  که زودتر به ویروس مبتلا شده اند را ببینم.

دکتر بناروخ

و دکتر گرش اضافه می کند که زمان عفونت ممکن است “مسئله اساسی” در تعیین نتایج سلامتی برای مادر و نوزاد باشد. او  با اشاره به یافته های گزارش Morbidity و همچنین گزارش هفتگی Mortality Weekly Report که به نتایج نوزادان متولد شده از زنان باردار مبتلا به کووید-19 می پردازد،  می گوید: “اگر او ظرف دو هفته پس از زایمان به طور فعال آلوده شود ، نشان دهنده این است که میزان عوارض بیشتری وجود دارد.” منتشر شده در 6 نوامبر ، 2020

محققان می گویند که مطالع ای در آینده انجام خواهد شد که تصویری کامل تر از خطرات کووید-19 برای زنان باردار داری کرونا در هر سه ماهه بارداری را ارائه می دهد.

علیرغم اشکالاتی که وجود دارد ، این تحقیقات اولیه به پزشکان و زنان باردار داری کرونا در آینده سرنخ های بیشتری در مورد مسیرهایی که کووید-19 می تواند بر سلامت نوزادان تاثیر بگذارد را به دست می دهد. دکتر گرش می گوید: “شما نمی توانید فقط به یک مطالعه تکیه کنید. البته این خوب است ، اما هرچه اطلاعات بیشتری بدست آوریم ، بهتر خواهد بود “،

بارداری های سالم در طی شیوع همه گیری

طبق گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ریسک ابتلا به بیماری شدید حاصل از ویروس کووید-19 برای افراد باردار بیشتر است. بنابراین پزشکان از زنان باردار می خواهند اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا انجام دهند.

پیشگیری از دریافت ویروس بهتر است” (در اینجا هنوز درمان معتبری وجود ندارد که بتواینم بگوییم پیشگیری از درمان بهتر است)،  “آنچه زنان باردار باید انجام دهند این است که هر اقدامی را برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس انجام دهند، از جمله فاصله اجتماعی ، محدود کردن تماس با دیگران و ماسک زدن.

دکتر گرش

همچنین باید در مورد تمیز نگه داشتن دستان خود کوشا باشید ، که می تواند با استفاده از ضد عفونی کننده دست با حداقل 60٪ الکل یا حداقل 20 ثانیه شستشوی دست ها با آب و صابون انجام گیرد.

دکتر گرش می افزاید: اگر با سلامت کلی بدن خود در دوران بارداری همگام باشید، این می تواند به شما کمک کند تا در بهترین فرم خود قرار گیرید و از بیمار شدن جلوگیری کنید.

او مادران آینده را به مصرف ویتامین های قبل از تولد ، استراحت فراوان و حفظ تناسب اندام تشویق می کند. وی همچنین توصیه می کند که از طریق مدیتیشن، تصویرسازی ذهنی، گوش دادن به موسیقی های ملایم یا هر چیز دیگری که باعث آرامش شما می شود سطح استرس را کاهش دهید. وی می گوید: “اگر به کووید-19 آلوده شوید، ما هیچ درمان روشنی برای آن نداریم، بنابراین مهمترین مسئله این است كه فعلا پیشگیرانه و جلوتر از زمانه عمل کنید تا وضعیت سلامتی بهینه ای داشته باشید.” “سلامت و عملکرد ایمنی شما به شیوه ای اساسی و درست کلیدهای اصلی برای نتیجه گیری مثبت هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *