5 روش مثبت در ایجاد آمادگی برای زایمان

زنان باردار در حین یوگا

به اشتراک گذاری این مطلب

اگر در مورد زایمان کمی مضطرب هستید ، مواردی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا به شما در کسب آرامش و ایجاد آمادگی برای زایمان کمک کند.

در اینجا چند توصیه مفید از مادرانی که قبلاً این وضعیت را تجربه کرده اند را برای شما ارائه داده ایم.

خود را توانمند کنید

هر زنی متفاوت است. بدن ما متفاوت است ، نوزادان ما متفاوت هستند و هیچ 2 تولدی یکسان نیست.

به همین دلیل مفید است که اطلاعات بیشتری در مورد تولد و زایمان و همچنین آمادگی برای زایمان کسب کنید. دانستن بیشتر در مورد خصوصیت ها خود و نکات مثبت و منفی آن، هر یک می تواند به شما کمک کند تا در تصمیم گیری در مورد نحوه زایمان نوزاد خود اطمینان بیشتری داشته باشید.

ماما

اگر مورد خاصی وجود داشته باشد می توانید با مامای خود صحبت کنید. آنها به سوالات و ترس‌هایی که دارید پاسخ می دهند و توضیح می دهند که در هر سناریوی ممکن چه کاری می توان برای زایمان و سلامتی کودک شما انجام داد.

کلاس های قبل از زایمان

همچنین ممکن است کلاسهای قبل از زایمان مفید باشد. از ماما، ویزیتور بهداشت یا پزشک عمومی خود در مورد کلاسهای رایگان قبل از زایمان سوال کنید. بعضی از بیمارستان ها برای تبلیغ خود هم که شده است، از این دست کلاس‌ها برگزار می کنند.

در این کلاس ها می توانید نگاهی به امکانات زایمان در بیمارستان نیز بیندازید. این ممکن است به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که در کجا می خواهید زایمان کنید و شرایط روز را تصور کنید.

من اولین بار کاملاً احساس آمادگی کردم. فیلمهای زیادی از تولد تماشا کردم ، کتاب می خواندم ، دوره های فعال تولد را می گذراندم و در مورد محل زایمان تحقیق می کردم. خوش شانس بودم که اولین تولد من عالی بود. نگران بودم که چگونه می توانم با این وضعیت کنار بیایم، چیزی که خیلی با دانسته های من متفاوت بود.

یادداشت های قدیمی خود را با ماما مرور میکردم و تحقیقات بیشتری را از طریق انجمن‌های خدمات زایمان انجام دادم. من از مادران می خواهم که به خودشان وابسته باشند و در مورد هر چیزی که آنها نگران میکند، تحقیق کنند. با دانش خود را تقویت کنید، بعد می بینید که احساس می کنید می توانید خودتان تصمیم بگیرید.

حرف های یک مادر

2. ذهن خود را توانمند سازید

سعی کنید به داستان های ترسناک درباره زایمان گوش ندهید زیرا اگر احساس عصبی بودن می کنید، اینها واقعاً برای شما سم هستند و آمادگی برای زایمان شما را تضعیف می کنند، سعی کنید به یاد داشته باشید که به ازای هر تجربه بدی ، یک مادر وجود دارد که یک داستان مثبت برای گفتن دارد.

البته این کار ممکن است سخت باشد ، به خصوص اگر خودتان تجربه بدی داشته باشید، اما سعی کنید تا آنجا که ممکن است مثبت فکر کنید. مادران زیادی می گویند که واقعاً داشتن ذهنیت مثبت به آنها کمک کرده است.

چیزی که واقعاً به کاهش ترس من کمک کرد ، شنیدن روایت های مثبت هنگام تولد بود. چشم به هم زدم و نوزادم به دنیا آمد، به مداخله های منفی گوش نکنید…

حرف های یک مادر پس از زایمان

دوستم گفت که پس از شنیدن داستان زایمان من ، او بسیار مورد تشویق قرار گرفت که کارهای خودش را در خانه بدون استرس از سر بگیرد. حدس می زنم که می توانید این کار را انجام دهی.

حرف های یک مادر پس از زایمان

صحبت با دوستانم در مورد تجربیات آنها از زایمان واقعاً مفید بود. این واقعاً باعث آرامش اعصاب من شد.

حرف های یک مادر پس از زایمان

من در اینترنت داستانهای مثبت زایمان را جستجو کردم و کتابهای مثبتی را خواندم که فکر می کنم بر روی روحیه من تأثیر مثبت بگذارد.

صحبت های یک مادر قبل از زایمان

3. فرزند خود را برای زایمان آماده کنید!

زایمان اغلب به قدرت و استقامت نیاز دارد، بنابراین مهم است که بدن خود را برای آن آماده کنید. ورزش در دوران بارداری می تواند راهی عالی برای استرس زدایی و آمادگی برای زایمان باشد.

می توانید در مورد کلاس‌های ورزش قبل از زایمان در نزدیکی خود اطلاعات کسب کنید. به عنوان مثال، کلاس یوگای بارداری می تواند واقعاً مفید باشد. این به شما کمک می کند تا کودک خود را در وضعیت خوبی برای تولد قرار دهید. به شما موقعیت هایی را یاد می دهد که به زایمان شما کمک کند و برخی از روش های آرامش و تنفس را برای کمک به شما در حفظ آرامش فراهم می کند.

البته هر نوع ورزشی خوب است. اگر وقت و هزینه لازم برای شرکت در یک کلاس را ندارید، فقط رفتن به یک پیاده روی در پارک مفید خواهد بود.

اولین کودک من با ابزار کمک به زایمان پنس متولد شد. من می خواستم از این اتفاق جلوگیری کنم. بنابراین در یک کارگاه فعال تولد شرکت کردم که در آن در مورد قرار دادن نوزاد در وضعیت خوب، نحوه تأثیر لگن بر روی زایمان و تمرینات ورزشی برای کمک به زایمان به من آموزش دادند. زایمان من در زمان پیش بینی شده انجام شد، اما به جای وحشت، من توانستم موقعیت های مختلف را امتحان کنم. احساس کنترل بیشتری داشتم و پسر دومم بدون هیچ گونه کمک پزشکی متولد شد.

تجربه یک مادر از کارگاه های پیش از زایمان

4- تکنیک های آرام سازی خود را تمرین کنید

استفاده از تکنیک های تنفسی می تواند به آرامش اعصاب (در قبل و بعد از زایمان) و کنترل درد کمک کند. می توانید در تمام طول بارداری تمرین کنید تا اطمینان حاصل کنید که هنگام شروع زایمان میتوانید از آنها استفاده کنید و احساس راحتی کنید.

برخی از تکنیک های آرامش و تنفس را بیاموزید. من دوره خواب هیپنوتیزمی را انجام ندادم ، اما یک کتاب و سی دی خریداری کردم و به برطرف کردن احساس ناخوشایند من و آمادگی برای زایمان کمک زیادی کرد. علیرغم اینکه کارم به سزارین اضطراری کشید، اما احساس میکردم که با وجود آن شرایط، بهترین تجربه ممکن را دارم.

مادری با تجربه زایمان اضطراری

مراقبه و تجسم می تواند به شما در طول بارداری و در حین زایمان کمک کند و موجب آرامش شما شود. حتی اگر برنامه شما طبق روال پیش نرود، باز هم می توانید از تکنیک هایی که آموخته اید، استفاده کنید.

بهترین کاری که انجام دادم مدیتیشن بود ، از جمله تجسم مثبت. بعد از اولین زایمانم که بسیار دشوار بود، متوجه شدم که می توانم فضای مثبتی را برای خودم ایجاد کنم تا بار دوم را احساس راحتی کنم. حتی وقتی که درد داشتم احساس آرامش می کردم.

تجربه یک مادر از مدیتیشن
طب سوزنی برای زایمان

درمان های تکمیلی مانند طب سوزنی نیز ممکن است به شما در آرامش کمک کنند. فقط مطمئن شوید که متخصص طب سوزنی کاملاً واجد شرایط است و در هر جلسه درمان از سوزن های یکبار مصرف استفاده می کند. به پزشک خود بگویید که شما باردار هستید ، زیرا از برخی نقاط طب سوزنی در بارداری نمی توان با خیال راحت استفاده کرد.

من مأیوس بودم و در اواخر بارداری بسیار استرس داشتم و آمادگی برای زایمان نداشتم، بنابراین تصمیم گرفتم طب سوزنی را امتحان کنم. متخصص طب سوزنی طرز فکر من را تغییر داد و ذره ذره شروع به آرام شدن کردم. زایمان شروع شد و من این ذهنیت را داشتم که باید کمی آرام بگیرم و روی کودک خود تمرکز کنم. بسیاری از این روشهای درمانی ، چه موثر باشند و چه نباشند!، به شما کمک می کنند تا آرام شوید، در واقع آنها کمک می کنند که هورمون های شما به طور صحیح جریان یابند.

تجربه یک مادر از طب سوزنی پیش از زایمان

هیپنوتیزم برای زایمان

برخی از مادران هیپنوتیزم را مفید دانسته اند.

از زمانی که در حین درس زیست شناسی مدرسه زنی را تماشا کردم که در حین زایمان غش کرد، از زایمان کاملاً وحشت داشتم. وقتی باردار شدم می دانستم که باید کنترل خودم را بدست بگیرم و کار مثبتی انجام دهم تا 9 ماه آینده که به زمان زایمان برسم. من تصمیم گرفتم یک دوره فشرده خواب هیپنوتیزم انجام دهم. گران بود اما ارزش داشت زیرا از آن موقع به بعد احساس کنترل بیشتری می کردم. حرف های مثبت، تجربیات واقعی، کتاب، سی دی و جلسات تمرین هیپنوتیزم باعث متفاوت شدن جهان من شد و من به مدت 5 ماه هر شب ببه سی دی (و پادکست) گوش می دادم. من معمولاً قبل از پایان آنها خوابم می برد. نتیجه آنکه در پایان بارداری من آرام و شاد بودم و خصوصاً اصلاً در مورد زایمان نگران نبودم ! هیپنوتیزم برای 12 ساعت اول زایمان به من کمک کرد. من وحشت نکردم و احساس آرامش واقعی کردم.

تجربه یک مادر از هیپنوتیزم

5- برنامه زایمان خود را بچینید

داشتن برنامه (نقشه) تولد می تواند در شما اطمینان خاطر و آرامیش ایجاد کند. فقط به یاد داشته باشید که زایمان همیشه طبق برنامه پیش نمی رود، بنابراین باید کمی نسبت به برنامه خود انعطاف نیز داشته باشید.

بعد از اولین زایمان سخت، به من توصیه شد که برنامه تولد داشته باشم تا اضطراب نداشته باشم. با خودم فکر کردم که اولین بار چه اشتباهاتی انجام دادم و این که چگونه می خواستم این بار با آن دفعه متفاوت شود و همه آنها را جایی برای خودم ذکر کردم.

این به آن معنا بود که قرار نبود داستان تولد اول برای من تکرار شود و همه کارکنان بیمارستان از آن آگاه بودند. (به عنوان مثال من می خواستم از اپیدورال جلوگیری کنم ، زیرا در اولین زایمان با این کار، سردرد بدی گرفتم.)

در بیمارستان درک کردند که یکی از مشکلات من در زایمان اول نبود کسی بود که به من احساس حمایت بدهد و شخصی به طور مستقیم با من در ارتباط نبود. در مقایسه با زایمان اول، در تجربه دوم، من بسیار آرامتر بودم و احساس حمایت و کنترل بیشتری کردم.

تجربه یک مادر از داشتن برنامه (نقشه) زایمان

بار دومی ها

اگر نگران زایمان مجدد هستید، ممکن است لازم باشد در مورد زایمان اول خود صحبت کنید.

خدمات رفع اشکال

در اکثر بیمارستان ها خدماتی برای مادران ارائه می شود که دوست دارند در مورد تجربه خود در هنگام زایمان صحبت کنند.

گذراندن تجربه تولد با یک ماما – هر چند مدت طولانی پس از زایمان – می تواند به شما کمک کند تا آنچه اتفاق افتاده را درک کنید و شاید به شما کمک کند تا با هرگونه اضطراب در مورد زایمان مجدد کنار بیایید.

یادداشت های زایمان خود را مرور کنید

از طریق یادداشت های زایمان خود به طور مفصل با یک متخصص پزشکی مانند ماما صحبت کنید. این به شما کمک می کند تا نگرانی های ذهنی خود را برطرف کنید، سوالاتی راجع به اینکه چرا مسائل به روشی که مطلوب نبوده است اتفاق افتاده، بپرسید.

این کارها به شما فرصتی می دهد تا درباره کارهایی که دوست دارید در زایمان دوم متفاوت انجام شوند، فکر کنید و راهنمایی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *