مزایای فتوتراپی در منزل

مزایای فتوتراپی در منزل | نی‌نی یلو

به اشتراک گذاری این مطلب

شاید در ابتدا به نظر برسد که درمان زردی نوزاد و فتوتراپی در بیمارستان قطعاً بهتر از فتوتراپی در منزل است، اما اگر مزایای فتوتراپی در منزل را بدانید، شاید با خواندن این مقاله به این نتیجه برسید که تنها با توصیه پزشک اقدام به بستری نوزاد خود در بیمارستان کنید.

عفونت بیمارستانی

در اینکه بیمارستان ها پر از تجهیزات حرفه ای پزشکی و پزشکان و پرستان متخصص و کارآموزده هستند، شکی نیست.

اما در عین حال باید گفت برخلاف تصور خیلی ها که فکر می کنند بیمارستان ها محیط هایی بهداشتی هستند، باید گفت که آنها جزو کثیف ترین مکان های کره زمین هستند!

به صورت تخصصی عفونت های بیمارستانی که ناشی از مراجعه بیماران مختلف با بیماری های گوناگون و بستری شدن آنها هستند یکی از عوامل اصلی بالارفتن دوره نقاهت می باشد.

همچنین طبق یک تحقیق سازمان بهداشت جهانی که در 55 بیمارستان در 14 کشور صورت گرفته است، بیش از 8 درصد بیماران بستری شده در بیمارستان به عفونت بیمارستانی مبتلا شده اند.

عفونت بیمارستانی چند آسیب جدی به بیمار و همراهان او خواهد زد که عبارتند از:

  • افزایش احتمال ابتلا به یک بیماری جدید بغیر از بیماری دلیل پذیرش بیمار در بیمارستان
  • افزایش هزینه ها به دلیل طولانی شدن مدت بستری در بیمارستان و اقدامات تشخیصی متعاقب که هزینه آن را بیمار متقبل می شود و نه بیمارستان که منبع آلودگی بوده است.
  • افزایش ریسک ابتلاء همراهان بیمار به بیماری هایی که تا بحال زمینه آن را نداشته اند.
  • افزایش نگرانی ها و استرس بیماران و همراهان

مزایای فتوتراپی در منزل

حالا که خطرات بستری در بیمارستان را گوشزد کردیم، باز هم تأکید می کنیم که در صورت تشخیص پزشک برای بستری نوزاد در بیمارستان، مطمئناً مزایای این کار بیشتر از معایب آن خواهد بود.

اما در صورت عدم تجویز پزشک، شما ممکن است با توصیه پزشک اطفال نیاز به فتوتراپی نوزاد در منزل پیدا کنید. اینکار نیز مزایایی دارد که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد:

  • راحتی مادر و پدر و آرامش بیشتر آنها به دلیل اینکه در روزهای ابتدایی تولد نوزادشان، بجای اینکه او را از دور تماشا کنند و یا تنها در زمان های خاصی اجازه دیدن او را داشته باشند، نوزاد خود را در کنار خود دارند و هر وقت لازم باشد با روش های مختلف می توانند اقدام به آرام کردن و نوازش نوزاد دلبندشان بکنند.
  • به دور بودن از عفونت های بیمارستانی که پیشتر در رابطه با آن صحبت کردیم.
  • رسیدگی مادرانه و پدرانه به نوزاد که جایگزینی ندارد!
  • کم شدن هزینه با توجه به اینکه اجاره دستگاه فتوتراپی بسیار پایین تر از هزینه بستری در بیمارستان می باشد.
  • استراحت و آرامش بیشتر مادر که نتیجه آن شیردهی موفق تر می باشد.

نتیجه

زردی نوزادان بیماری شایعی است که البته نیاز به مراقب ویژه و درمان دارد. اما والدین در این زمینه میبایست با مشاوره با پزشک اطفال تصمیم گیری کنند و همانطور که بی تفاوت از کنار این موضوع نمیگذرند، هرگز بیشتر از تجویز پزشک حساسیت به خرج ندهند.

در نهایت به طور کلی اگر تجویز پزشک فتوتراپی و درمان زردی نوزاد در منزل باشد، مزایای فتوتراپی در منزل تا حدی قابل رقابت با بستری در بیمارستان دارد که بیان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزادی پس از اجاره دستگاه زردی نوزاد در حال فتوتراپی
زردی نوزاد

فتوتراپی چیست؟ آشنایی با درمان زردی از طریق تاباندن نور

فتوتراپی نوزاد یعنی تابیده شدن نور به پوست آنها در زمانی که مبتلا به بالارفتن بیش از اندازه بیلی روبین غیرمستقیم یا همان زردی نوزاد شده اند. بیلی روبین بیشتر به قسمت آبی طیف نور مرئی در حدود 460 نانومتر واکشن نشان می دهد. چراغ ها یا مهتابی هایی که

قیمت اجاره دستگاه زردی نوزاد

قیمت اجاره دستگاه زردی نوزاد و 3 نکته مهم

دستگاه های زردی نوزاد یا همان دستگاه های فتوتراپی خانگی برای این ساخته شدند که کار پدر و مادر را در درمان زردی نوزاد خود راحت کنند و بعبارتی به کمک آنها، والدین می توانند یک NICU کوچک در خانه داشته باشند. اما قیمت اجاره دستگاه زردی نوزاد سوالی است

فتوتراپی نوزاد در منزل | نی‌نی یلو
رفع زردی

نکات مربوط به مراقبت های فتوتراپی در منزل

درمان زردی نوزادان ممکن است با تجویز پزشک به وسیله فوتوتراپی در بیمارستان و یا در منزل انجام گیرد. دانستن نکات مراقبت های فتوتراپی در منزل توسط والدین بسیار مهم است و باید آنرا فرا بگیرند. گرچه در مقاله ای به موضوع عفونت های بیمارستانی در هنگام فتوتراپی اشاره کردیم،