ایده هایی جایگزین برای جشن به دنیا آمدن کودک در دوران کرونا

مهمانی زایمان نوزاد

به اشتراک گذاری این مطلب

برگزاری جشن به دنیا آمدن نوزاد در دوران کرونا یکی از چالش هایی هست که آرزوهای بعضی از تازه پدر و مادرها را لگدمال کرده و حسابی برنامه های آنها را به هم ریخته است.

به دنیا آوردن نوزادی در هنگام شیوع COVID-19 به اندازه کافی استرس زا و البته پر از ندانسته ها هست. شما ممکن است در این دوران احساس انزوای بیشتری داشته باشید و آرزو کنید بتوانید ارتباط بیشتری با خانواده خود داشته باشید.

ممکن است در مورد ابتلا به COVID-19 در دوران بارداری و اینکه چگونه دستورالعمل های ایمنی کرونا ممکن است برنامه های بارداری و زایمان شما را تغییر دهد، نگران باشید. همچنین با توجه به دستورالعمل‌های فاصله اجتماعی، ممکن است از اینکه بتوانید بعضی از برنامه ریزی های سنتی بارداری مانند جشن به دنیا آمدن نوزاد را برگزار کنید، نا امید شده باشید.

اگر ناراحت از دست دادن جشن به دنیا آمدن نوزاد در دوران کرونا هستید، بدانید که در این موضوع تنها نیستید.

هر چند برگزاری جشن زایمان ضروری نیست، اما می تواند به عنوان یک آئین مهم و پر از احساس برای گذر از سختی های زندگی باشد، زیرا شما برای اولین بار مادر می شوید یا اینکه خانواده خود را گسترش داده اید.

جشن زایمان فرصتی است که شما بتوانید از حمایت خانواده و دوستان بهره مند شوید و از تجربه والدینی که قبلاً در موقعیت امروز شما بوده اند ، بهره مند شوید و البته و شاید مهمتر از همه، هدایای زیادی را با عشق و محبت فراوان دریافت کنید.

اگرچه به نظر نمی رسد جشن به دنیا آمدن نوزاد در دوران کرونا کاملاً شبیه به قبل از همه گیری کرونا باشد، اما این بدان معنا نیست که جایگزینی برای برخی از اساسی ترین عناصر آنها وجود نداشته باشد.

خطرهای جشن به دنیا آمدن نوزاد در دوران کرونا

اول از همه، درک واقعی خطرات مربوط به میزبانی جشن زایمان کودک در هنگام اپیدمی بسیار مهم است. قوانین و مقررات مربوط به اجتماعات کوچک و بزرگ در مناطق و کشورهای مختلف متفاوت است. بنابراین، میزان انتقال بیماری (نرخ تکثیر بیماری) در جامعه محل زندگی شما ممکن است تغییر کند و با مناطق دیگر متفاوت باشد.

در هر صورت، همانطور که پزشکان توضیح می دهند، در گردهمایی های خانوادگی خطرات جدی وجود دارد، به ویژه هنگامی که اقدامات ایمنی مانند ماسک زدن و فاصله اجتماعی رعایت نشود و به نیز هنگامی که جمعیت بیشتری در کنار هم جمع شوند.

همانطور که سازمان های بهداشتی توصیف می کنند، کمترین خطر برای برقراری ارتباط با دیگران در یک گروه از طریق گزینه های مجازی یا آنلاین است. پس از آن، گردهمایی های گروه های كوچكی كه در فضای باز یا داخل خانه با تهویه مناسب انجام می شود، ایمن ترین گزینه است.

هر زمان که در گروه های بزرگتر حاضر شوید – به ویژه در فضایی بسته و یا بدون ماسک و فاصله اجتماعی – خطر ابتلا به کرونا یا گسترش COVID-19 افزایش می یابد.

بنابراین برگزاری جشن زایمان و دعوت دیگران – و به ویژه بدون اقدامات احتیاطی ایمنی – می تواند به طور بالقوه هم شما و هم مهمانان را در معرض خطر قرار دهد. با این حال ، این بدان معنا نیست که نمی توانید جشن زایمان کودک بگیرید! معنای آن این است که جشن زایمان کودک شما احتمالاً متفاوت از آنچه انتظار داشتید به نظر می رسد.

آیا هنوز باید جشن زایمان کودک داشته باشید؟

در ابتدا ممکن است فکر کنید که همه گیری COVID-19 به این معنی است که باید جشن زایمان را به طور کلی منتفی تلقی کنید، اما باید بگوییم که لازم نیست اینطور باشد. مطمئناً می توانید از گزینه های جایگزینی استفاده کنید که کم خطر یا بی خطر باشد.

در این دوران شما باید کمی خارج از چارچوب های جشن استفاده کنید، لازم نیست همه سنت ها اجرا شوند و یا همه انتظارات را از جشن داشته باشیم. تنها یک لیست از مهمانان تهیه کنید تا باقی آن را به شما بگوییم!

پیش از همه باید به قوانین شهر یا کشور خود در زمینه کرونا توجه کنید، ممکن است در شهر شما اجتماعات دو نفره هم ممنوع اعلام شده باشد. همچنین خارج از قوانین باید به سلامت خود و فرزند تازه متولد شده خود نیز اهمیت بدهید. پس شما هم حتماً قوانینی برای اجرا خواهید داشت.

ایده های جایگزین برای برگزاری جشن زایمان در دوران کرونا

درست است که شرایط عوض شده است، اما به هر حال انسان خود را با هر شرایطی تطبیق می دهد. مهم این است که در این دوران روحیه خود را حفظ کنیم و البته با کمی خلاقیت، هیجان های جدیدی را برای خود رقم بزنیم.

و البته اگر زمانی باشد که سنت های دست و پا گیر را دور بیاندازیم، زمان آن حالا هست…

ما در اینجا چند ایده ساده برای اجرای جشن به دنیا آمدن نوزاد برای شما آورده ایم، البته با کمی فکر کردن و خلاقیت می توان ایده های زیادتری را به این لیست افزود.

ماشین پارتی چطور است؟

در اوایل همه گیری کرونا، بعضی از مردم در آمریکا جشن های تولد و فارغ التحصیلی را با رانندگی برگزار می کردند. جشن تولد کودک با رانندگی هم می توانند سرگرم کننده باشند!

یک فضای آرام و مناسب را در بیرون از خانه در نظر بگیرید و حتی می توانید از دوستی بخواهید که آنجا را تزئین کند، مثلاً از بعضی از درخت های آنجا کاغذ رنگی آویزان کند. سپس به برخی از دوستان اطلاع دهید تا در یک ساعت خاص آنجا حضور داشته باشند تا با هم رانندگی کنید، بوق بزنید، آهنگ بگذارید و خلاصه شلوغش کنید.

خب روش آمریکایی ها کمی دیوانگی به نظر می رسد، اما اگر روش های عجیب و غریب را دوست دارید، این نوعش خالی از مزه هم نیست.

مهمانی فضای باز

ایمنی COVID-19 در واقع محدود کردن تعداد افرادی است که به یک باره دور هم جمع می شوند. ایده مهمانی بیرون به حل این مسئله کمک می کند، هر چند که این کار خطر را صد در صد برطرف نمی کند. کاری که انجام می دهید این است که خودتان را برای ملاقات و خوش آمدگویی در فضای باز آماده کنید.

یک پلاکارد آماده کنید و پیش پای مهمانان بگذارید و از آنها بخواهید که فاصله دو متری را حفظ کنند و از ماسک و دستکش استفاده کنند.

می توانید یک میز در فضای باز آماده کنید و از مهمانان بخواهید که هدایای خود را آنجا بگذارند. از وسایل پذیرایی محدود و استریل شده و کم خطر استفاده کنید.

مثلاً می توانید میوه ها را که از قبل ضدعفونی کرده اید در یک پک قرار دهید و پس از اینکه پک را هم ضدعفونی کردید، آن را به مهمانان بدهید و با نوشیدنی گرم مانند چای و قهوه از آنها پذیرایی کنید.

بهر حال باید گفت که حتی با این شرایط هم این نوع مهمانی باز خطرناک است، زیرا ضدعفونی نگه داشتن وسایل زیاد کار سختی است، به خصوص که در مهمانی های با تعداد بالا، وسایل دستمالی می شود و ممکن شخصی که بیمار است از این طریق (لمس اشیاء) دیگران را نیز آلوده کند.

اگر چنین کاری کردید، مطمئن شوید که همه ماسک دارند و دست همه را در بدو ورود ضدعفونی کنید، ولی ما به طور کلی توصیه می کنیم از روش بعدی استفاده کنید…

مهمانی مجازی، صد در صد ایمن!

اصل دورهم بودن و خوش بودن است، بنابراین شما می توانید از نرم افزارهای ارتباط جمعی استفاده کنید تا یک مهمانی مجازی برگزار کنید و جشن به دنیا آمدن نوزاد خود را در فضای دیجیتال پیاده سازی کنید.

یک کارت دعوت مجازی درست کنید و برای دوستانتان بفرستید و از آنها بخواهید که در فلان تاریخ و ساعت آنلاین شوند و حتماً قبل از مهمانی کیفیت اینترنت خود را چک کنند.

از آنها بخواهید که نوشیدنی، شیرینی، میوه و وسایل پذیرایی را دم دست خود داشته باشند. اگر خواستید می توانید این موراد را بعداً با آنها حساب کنید 😉

بهترین قسمت این کار این است که می توانید دوستانی که در شهرها و کشورهای دیگر دنیا دارید را هم دعوت کنید.

اما چون میزبان شما هستید، سعی کنید پشت سرخود را با یک دکورچینی زیبا تزئین کنید تا فضای مهمانی را به گردهمایی بیاورید. می توانید بادکنک، کاغذ رنگی و فشفشه آماده کنید و وقتی بچه را رونمایی می کنید، فشفشه ها را آتش بزنید و صدای آهنگ را زیاد کنید.

راهنمای جذاب کردن مهمانی مجازی در دوران کرونا

باز کردن هدایا

باز کردن هدایا یکی از جذاب ترین کارهای هر جشنی هست و البته این قسمت ماجرا به راحتی می تواند آنلاین شود.

از مهمانان بخواهید به خانه والدین شما هدیه بفرستند و سپس هنگام رسیدن همه هدایا، مهمانی آنلاین را ترتیب دهید.

بازی آنلاین

وبسایت های زیادی هستند که به شما اجازه می دهند تا یک اتاق مجازی اختصاصی بازی برای مهمانان خود فراهم کنید. آنها به شما یک پین کد می دهند و شما آن را به مهمانان خود می دهید.

به اینصورت شما می توانید یک بازی آنلاین را نیز برای سرگرم شدن مهمانان خود فراهم ببینید.

شما می توانید هنگام بازی ، با گوشی هوشمند در دست خود در Zoom ، اسکایپ و یا واتس‌اپ جمع شوید. بعضی از گزینه های بازی های قابل تنظیم شامل آزمونهای Google Form و Jackbox.tv است.

ترکیبی از مجازی و حضوری

شاید شما واقعاً می خواهید با چند نفر از عزیزان خود جمع شوید ، اما نگران زیاد بودن جمعیت هستید. شما می توانید ترکیبی از مجازی و حضوری را انجام دهید.

چند نفر از دوستان یا اعضای خانواده خود را پیش خود نگه دارید (با رعایت نکات ایمنی مناسب)، اما بقیه اعضای مهمانی را به صورت مجازی برگزار کنید.

اگر شرایط اپیدمی وخیم است، حتی اینکار را هم نکنید!

نی نی یلو ارائه دهنده دستگاه های فتوتراپی استاندارد می باشد. در صورتی که خدایی ناکرده پس از زایمان نوزاد شما دچار زردی شد، بدون استرس و با خیالی آسوده جهت اجاره دستگاه زردی نوزاد با ما تماس بگیرید.

کارشناسان ما در کنار شما هستند.

ارسال دستپخت

می توانید قبل از شروع مهمانی آنلاین، چیزی مانند غذا یا شیرینی درست کنید و یا یک فینگرفود جذاب آماده کنید و برای مهمان ها ارسال کنید. آنها پشت دوربین آنها را میخورند و شما را تحسین می کنند…

کاردستی یا گیفت کودک

اگر به کاردستی علاقه دارید، می توانید برای مهمان ها یک کاردستی کوچک درست کنید و به آدرس مهمان ها ارسال کنید.

همچنین می توانید گیفت های کوچکی به مناسب به دنیا آمدن فرزند خود درست کنید و برای آنها بفرستید.

مطمئن باشید که مهمان ها این خلاقیت را در دوران کرونا می پسندند.

تماشای فیلم تولد

اگر در بیمارستان از به دنیا آمدن فرزند شما فیلم گرفته اند، می توانید هنگام مهمانی آنلاین، فیلم را پخش کنید تا دسته جمعی آن را ببینند.

مطمئناً، شما باید هر زمان که یک گردهمایی را انجام میدهید ، اطمینان حاصل کنید که تمام دستورالعمل های ایمنی به شدت رعایت شده اند و در صورت تردید حتماً گزینه های مجازی را در نظر بگیرید.

یک سخن دوستانه از نی‌نی یلو

البته ، اگر هیچ یک از این ایده ها برای شما جالب نیستند یا اگر با توجه به استرس های همه گیری کرونا نمی توانید مهمانی زایمان و تولد نوزاد را در ذهن خود تصور کنید، این نیز اشکالی ندارد. می توانید به طور کلی از مهمانی صرف نظر کنید.

و این بدان معنا نیست که بارداری شما نمی تواند خاص یا به یاد ماندنی باشد. بعضی از ما افراد محافظه‌کار به هر حال به جای یک مهمانی کامل، ممکن است از یک دیدار مجازی یا حضوری با نزدیکترین دوستان و خانواده خود استقبال کنیم.

حتی اگر نتوانستید در این دوران هیچ کاری را انجام بدهید، باز هم ناراحت نشوید، این مسئله کاملاً قابل درک است و مهمترین مسئله سلامتی شما و فرزندتان است.

این را بدانید که وقت برای جبران خیلی زیاد است و این شرایطی است که همه درگیر آن هستند و مناسبت ها و محدودیت های خاص خودش را دارد.

راستی در هنگام برنامه ریزی برای مهمانی زایمان نوزاد خود، این نکته را هم در نظر بگیرید که برنامه هایتان را برای هفته دوم تولد به بعد بیاندازید.

به یاد داشته باشید که در هفته اول شما خسته هستید و یا به دلیل سزارین مشکل در حرکت دارید و خون زیادی از دست داده اید.

همچنین اگر زایمان اول شما باشد (یا اولین تجربه پدر شدن شما)، شما به خصوص در هفته اول مشغول کشف موجودی زیبا و ناشناخته هستید و بهتر است وقت خود را صرف او کنید.

علاوه بر اینها ممکن است خدایی ناکرده، در هفته اول نوزاد شما دچار زردی شود و نیاز به درمان داشته باشد. در اینصورت فراموش نکنید که برای اجاره دستگاه زردی نوزاد حتماً با نی‌نی یلو تماس بگیرید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *